Russia Tolong Palestin?

 OLEH: Taufiq Tuah

Ketika ini orang² Syiah sangat bangga dan 'claim' bahawa mereka lah yang sedang membantu H4M45 dengan persenjataan. Saya harap kita sedari beberapa perkara.

1. Menerima bantuan daripada Syiah ialah kesilapan yang besar. Atas apa alasan sekalipun, saya tak akan percaya dengan mereka apatah lagi membunuh Ahli Sunnah ialah sebahagian drpd tuntutan mereka.

2. Kononnya Hizbullat telah memberikan beberapa senjata. Jika benar mereka ikhlas nak tolong, kenapa hanya bagi roket² 'handmade' sahaja? Mana pergi senjata² mahsyur Iran dan Hizbullat ketika 'bantuan' ini?

3. Saya melihat ini ialah permainan dan penipuan bersama di belakang tabir Syiah dan Yahudi. Bayangkan IronDome Tel Aviv yang merpati pun boleh ditembak, tiba² dapat ditembusi oleh H4M45 malah sempat pula menculik beberapa tebusan.

4. Ini tak lain tak bukan Israel sengaja membiarkan hal ini berlaku supaya menjadi alasan 'kukuh' untuk menbantai Gaza di hadapan PBB. Ketika Israel serang, mereka menyerang Ahli Sunnah di Gaza dengan segala pembantaian.

5. Sudah selesa bantuan Syiah, ada pula yang mahu H4M45 meminta bantuan Russia kerana kelantangan Putin akhir² ini. Wahai Muslimin adakah kalian lupa konflik di Syria?!



6. Di Syria, Hizbullat Syiah dan Russia bersama² dalam usaha membunuh saudara Ahli Sunnah di sana.  Malah baru sahaja pada  5-12 Oktober 2023 serangan Rusia di Utara Syria 45 kanak² terkorban.

7. Lalu kita masih berharap Syiah dan Russia akan membantu Palestin dan menguntungkan Islam dan Ahli Sunnah? Jika benar mereka yg membantu kita dan menang, adakah mereka yang disebutkan sebagai kemenangan yang dijanjikan oleh Allah? Jauh sekali!

8. Ada yang mungkin akan kata ini kancah perang, kondisinya lain dan waqi nya berbeza. Banyak hal ada kelonggaran dll. Namun mudarat yang dipandang ringan ini sebenarnya lebih besar.

9. Jika Syiah memerdekakan Palestin, adakah kalian fikir mereka akan membiarkan Ahli Sunnah hidup aman seperti biasa di sana? Lihat saja di Syria, Lubnan, Yaman dan Iran bagaimana mereka membuat pembantaian Ahli Sunnah.

10. Putin akan memberikan 'statement' anti-US dan menarik sokongan negara² blok 'Palestin Symperthiser'. Hal ini akan menguntungkan Russia dalam konflik US-Russia yang sekian lama ini. Jadi jangan mimpi Putin nak bantu kita kerana dia 'sayangkan Islam'. Ini Putin bukannya Khabib!

11. Jika Russia memenangkan kita, adakah Putin akan beri Palestin kepada Ahli Sunnah? Pastilah tidak. Malah akan diberikan kepada Syiah iaitu sekutu setia mereka.

12. Candangan saya ialah, H4M45 perlu bergabung dengan Fatah dan semua parti² lain di Palestin. Bentuk kesepakatan, gabungkan sayap ketenteraan masing². Ketepikan kedudukan dan kepentingan politik serta luruskan perjuangan demi aqidah.

13. Jika perjuangan berlandaskan aqidah dan tiada kepentingan lain, nescaya bantuan dari negara luar juga tidak akan segan silu bantu berbondong-bondong.

14. Jika perjuangan berlandaskan politik, negara lain nak bantu pun perlu lihat kepentingan politik di negara masing². Kebanyakan waktu tak menguntungkan politik negara lain pun.

15. Janji kemenangan Allah bukan dari tangan Syiah malah bukan juga dari tangan Russia yang telah berlumur tangannya dengan darah Ahli Sunnah di Syria.

16. Saya masih memerhati apakah tindakan lanjut Liga Arab ketika seruan ke atas mereka dibuat oleh Palestin sekarang. Saya pasti mereka sedang teragak-agak untuk bergerak.

Kita semua inginkan kemenangan Muslimin. Insyaallah kita akan menang. Namun jangan pula kita tertipu dengan helah Syiah dan Russia.


[Legasi Pemikir - LEKIR]


Dapatkan buku Kisah Pelayaran Abdullah Munsyi Ke Kelantan 27 Mac 1838. Sebuah catatan penulisan Abdullah Munsyi sendiri yang telah diterjemah rumikan. 
Boleh dapatkan  KLIK DI SINI.

Comments