KENYATAAN RASMI: BERKENAAN KEPUTUSAN PRU-14

KENYATAAN RASMI: BERKENAAN KEPUTUSAN PRU-14

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ, نَحْمَدُهُ, وَنَسْتَعِينُهُ, وَنَسْتَغْفِرُهُ, وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا, وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا.
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ, وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ, وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ, وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ.
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيرًا وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالأََرْحَامَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِيدًا يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا.
أَمَّا بَعْدُ:
فَإِنَّ خَيْرَ الْحَدِيثِ كِتَابُ اللَّهِ, وَخَيْرَ الْهَدْيِ هَدْيُ مُحَمَّدٍ, وَشَرَّ الأُمُورِ مُحْدَثَاتُهَا, وَكُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ, وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ, وَكُلُّ ضَلاَلَةٍ فِي النَّارِ


Syukur kehadrat Allah SWT di atas limpah dan kurniaNya, masih diberikan peluang untuk berdiri di atas bumi Allah SWT ini. Kenyataan ini mewakili seluruh penulis-penulis Revolusi Melayu Baru (RMB).

Ingin diucapkan setinggi-tinggi tahniah ke atas kemenangan kerajaan baharu iaitu Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum 14 ini. Semoga pemerintahan baharu ini bakal memimpin Malaysia ke arah yang lebih baik, Insyaallah.

Juga ingin diucapkan Jazakallah Khair Kathiran ke atas Barisan Nasional sebelum ini, yang mana jasanya di dalam mentadbir kerajaan Malaysia juga tidak boleh dinafikan.

Asbab kepimpinan baharu ini, pihak RMB menyeru semua rakyat Malaysia agar dapat mentaati segala yang makruf daripada kerajaan. Samada suka ataupun tidak suka, mentaati pemerintah Muslim dalam hal makruf ialah tuntutan sebagaimana dalil,

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ
“Wahai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu.” (QS. An Nisa’ [4] : 59)

لاَ طَاعَةَ فِى مَعْصِيَةٍ ، إِنَّمَا الطَّاعَةُ فِى الْمَعْرُوفِ
“Tidak ada ketaatan dalam kemaksiatan (kepada Allah). Ketaatan hanyalah dalam perkara yang makruf (bukan maksiat).” (HR. Bukhari no. 7257)

Semoga Malaysia sentiasa diberikan keamaan dan kesejahteraan daripada Allah SWT. Kekal di dalam prinsip Ahli Sunnah Wal Jamaah. Membina ketaatan baharu.

Yang Benar,
Ibnu Tuzah
(Pengurusi Revolusi Melayu Baru)
10 Mei 2018, 24 Syaaban 1439

“Akidah teras pendirian insan”



Comments