Ibrah Iron Man: Logikkah Suit Iron Man? #thread

 OLEH: Taufiq Tuah





Bnyk watak Marvel yg dpt kuasa drpd makmal. Mcm Spiderman yg dpt dri labah² makmal. Capt Amrika pn dpt dri ujian makmal. X-men semua mutant makmal. Antman, Wasp dari suit makmal. Jadinya bdk2 msa tgk fikir "aku ada harapan nk jd superhero.Nanti besar aku akan cipta suit sendiri"

Mcm tu juga aku masa first lyn Ironman. Rasa mcm ada hope la nk jd ironman. Aku fikir, manusia boleh 'modified' tubuh sendiri supaya jd lebih baik dari apa yg sedia ada. Hebat. Is it possible?

Jawapannya NO. Mula² aku igtkn posible. Tapi rupanya NO.  Sebab apa?

“Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya”. (QS. At-Tin: 04)

Sorry sbb spoilkan child dream korang. Tp better know now or never.

Cuba fikir balik, suit ironman ideal ke utk manusia? Suit fully robotic yg sendinya hny bold & nut. Tangan besi yg licin, nk buka tombol pintu pn susah.Aku slalu jg fikir mcm mana ironman kencing? Aku tak tido mlm tau kenangkn bnda ni.

Jdnya aku stop fikir nk jd ironman. Mula2 aku fikir possible sbb aku ingat tahun 2020 ni kita dh ada kereta terbang dn boleh lepak minum kopi dgn alien. Tp if possible pun, kita ttp xleh modified tubuh kita better. Even how cyborg u r.

Takpelah aku takleh terbang dn kluarkn laser dari tgn. yg penting aku nk buang air senang. aku nk bongkok amik brg jatuh pn senang. dn senang la aku nk lepak kat dapur. xde la magnet esbok tu asik melekat kt bdn aku je.

Aku ada sorg kenalan ni yg lumpuh kaki. Apa yg dia mahukn ialah dia nk boleh berjln balik. Tp katanya dia bersyukur dgn batas yg dia hadapi. Klau dia x syukur, dia xkn bahagia pn. Just love the way its given.






[Legasi Pemikir - LEKIR]

Comments